دانلود مقاله احساس مسئولیت معلمی در تعلیم و تربیت اسلامی
توضیحات
فایل احساس مسئولیت معلمی در تعلیم و تربیت اسلامی
احساس مسئولیت معلمی در تعلیم و تربیت اسلامی
بخشی از مطالب :
چکیده :
در مکتب تعلیم و تربیت اسلام فراگیری
علم و دانش همراه با تهذیب و تربیت دینی هدف رسالت نبوی شمرده شده و برای
تحصیل علم نه محدودیت زمانی دارد و نه مکانی و از نظر معلم مرز نمیشناسد
چرا که علم و حکمت را گمشده مومن میداند که نزد هر کس بیابد آن را
میگیرد. پس از نهاد خانه و خانواده مدرسه مهم ترین مکان برای تعلیم و
تربیت است جائی که محل بروز و ظهور رسالت خطیر معلمی است که اگر او معلمی
کند راه انحراف بسته می شود و در زندانها مسدود می گردد. مکتب تعلیم و
تربیت اسلامی رسالت های مهمی را برای معلم و مربی ترسیم کرده است. در نظام
تعلیم و تربیت اسلام معلم مسؤل تمام مقدراتی است که برای یک کشور یا جامعه
پیش می آید و مسول تمام انسان هائی است که زیر دست او باید تربیت بشوند.
معلم اگر خودسازی کند و تهذیب نفس نماید و حاکم برخود باشد افراد یک جامعه
صالح و صالحه خواهند بود و اگر در این میان معلم تربیت دینی نداشته باشد
سبب انحراف نسلها و عصرها می گردد و جامعه ای را به خرابی می کشاند و همه
سعادت ها و همه شقاوت ها از مدرسه هاست و کلیدش به دست معلم است و این
موضوع حکایت گر جایگاه خطیر و بسیار مهم معلم و مربی است.
- ۹۵/۰۶/۱۰