دانلود مقالات و پروژه

دانلود پروژه و مقالات دانشجویی

دانلود مقالات و پروژه

دانلود پروژه و مقالات دانشجویی

دانلود مقالات و پروژه

دانلود پایان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق - گزارش کار آموزی - طرح توجیحی - کتاب - حل المسائل - جزوه - نمونه سوالات - پرسشنامه - و غیره

کلمات کلیدی

دانلود اقدام پژوهی معلمان ابتدایی

دانلود اقدام پژوهی آموزگاران ابتدایی

دانلود پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی

دانلود رایگان پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پادساکف

دانلود رایگان پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی

اقدام پژوهی آموزگاران ابتدایی

دانلود رایگان اقدام پژوهی

دانلود طرح بازاریابی مارکتینگ پلن

دانلود رایگان طرح بازاریابی مارکتینگ پلن

نمونه برنامه سالانه طرح تدبیر

دانلود طرح تدبیر مدارس ابتدایی

دانلود رایگان برنامه سالانه وتقویم اجرایی سال 96-95 طرح تدبیر

برنامه سالانه وتقویم اجرایی سال 96-95 طرح تدبیر

برنامه سالانه وتقویم اجرایی سال 96-95

برنامه سالانه براساس طرح تدبیر

کتاب های درس سیستم های فازی

کتاب درس منطق فازی

کتاب درس سیستم های فازی

پجزوه منطق فازی

دانلود کتاب های درس سیستم های فازی

دانلود کتاب درس منطق فازی

دانلود کتاب آموزش منطق فازی به زبان فارسی

دانلود رایگان کتاب درس منطق فازی

دانلود جزوه منطق فازی

کتاب شناسایی سیستم ها لی جانگ

شناسایی سیستم ها لی جانگ

دانلود رایگان حل المسائل شناسایی سیستم ها لی جانگ

دانلود حل تمرین کتاب لی جانگ

دانلود حل المسائل شناسایی سیستم ها لی جانگ

دانلود ترجمه کتاب لی جانگ

۴۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانلود رایگان 60 قالب آماده و حرفه ای پاورپوینت برای ارائه پایان نامه


 60 قالب آماده و حرفه ای پاورپوینت برای ارائه پایان نامه

 

 

60 قالب آماده و حرفه ای پاورپوینت برای ارائه پایان نامه و پروژه و سمینار و پروپوزال (کلیه مقطع ها)

مختصر توضیحات :

تیم وب سایت راهنمای دانشجو طی چند سال اخیر برای شما عزیزان 60 قالب فوق العاده حرفه ای و پیشرفته را تهیه و تدوین نموده است . قالب های ارائه شده به نحوی طراحی شده است که علاوه بر زیبایی ظاهری بسیار مناسب برای ارائه پایان نامه، پروژه و سمینار و پروپوزال دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشند.



جهت دانلود اینجا کلیک نمایید




کلمات کلیدی :

دانلود رایگان قالب پاورپوینت پایان نامه | کالج پروژه | دانلود ترجمه مقاله ...

دانلود رایگان قالب پاورپوینت پایان نامه تم پاورپوینت زیر بنای طراحی پاورپوینت است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. هرچند نرم افزار پاورپوینت دارای قابلیت ...

تم و قالب پاورپوینت پایان نامه

تم پاورپوینت و قالب پاورپوینت و قالب پاورپوینت رایگان همچنین قالب پاورپوینت پایان نامه و قالب رایگان پاور.

دانلود قالب پاورپوینت برای ارائه پایان نامه - خرید و فروش فایل

۴ قالب حرفه ای پاورپوینت ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ برای پایان نامه و سناریو های کاریقالب پاورپوینت پایان نامه ارشد حرفه ای - 23 - پاورپوینت
دانلود قالب پاورپوینت آماده پایان نامه ارشد به صورت کاملا حرفه ای و زیبا 2016.
دانلود نمونه اسلاید تم و قالب خام حرفه ای پاورپوینت برای پایان نامه جهت دفاع درس پروژه و کنفرانس دانشگاهی یا ارائه سمینار (قالبهای زیبا و تخصصی پاورپوینت)
https://www.linkedin.com/.../دانلود-رایگان-قالب-پاورپویتم پاورپوینت زیر بنای طراحی پاورپوینت است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. هرچند نرم افزار پاورپوینت دارای قابلیت ها و حتی تم های بسیاری ...

دانلود تم پاورپوینت - گروه طراحی قلمو- در این قسمت می توانید مجموعه های کاملی از تم پاورپوینت رایگان را دانلود ... دانلود تم پاورپوینت رایگان – مجموعه ۱ (شامل ۱۵ تم – ۱۰ تم پایان نامه).

نمونه پاورپوینت استاندارد برای ارائه پایان نامهنمونه حرفه ای قالب آماده پاورپوینت که در آن قوانین شیوه ارائه مطالب (رنگبندی، سادگی، فاصله و اندازه خطوط و …) رعایت شده و همچنین منوی کنار اسلاید حاضرین را.قالب پاورپوینت پایان نام- قالب پاورپوینت پایان نامه - قالب و تم پاورپوینت پایان نامه - قالب پاورپوینت برای پایان نامه

دانلود رایگان قالب پاورپوینت پایان نامه کارشناسی ارشد

تم پاورپوینت رایگان

دانلود رایگان پاورپوینت پایان نامه

دانلود تم پاورپوینت برای دفاع پایان نامه

دانلود رایگان پاورپوینت آماده برای پایان نامه

دانلود قالب پاورپوینت آماده برای پایان نامه کارشناسی ارشد

دانلود پاورپوینت پایان نامه کارشناسی ارشد

نمونه پاورپوینت پایان نامه کارشناسی ارشد

  • سالی سامی
  • ۰
  • ۰

گزارش تخصصی معلمان بررسی راهکار های ارتباط عمیق دانش آموز با معلم


توضیحات

دانلود گزارش تخصصی معلمان بررسی راهکار های ارتباط عمیق دانش آموز با معلم

 

 

 

gozaresh-takhasosi-[www.RDaneshjoo.ir]-1

موضوع گزارش : بررسی راهکار های ارتباط عمیق دانش آموز با معلم و پایداری یادگیری

بخشی از مطالب:

مقدمه

آموزش به معنای تجربه ای مبتنی بر یادگیری و به منظور ایجاد تغییرات نسبتا” پایدار در فرد با هدف قادر سازی او به انجام کار و بهبود بخشی تواناییها ، تغییر مهارتها ، دانش ، نگرش و رفتار اجتماعی دانسته و تلقی شده است .بنابراین آموزش در واقع تغییر نگرش و مهارت افراد است.با نگاهی به مدارس و توجه بیشتر به روش عمل آنها خواهید دید که با وجود تفاوت های بسیار اندک در ساختار و شکل مدارس و نیز یکسان بودن مواد و کتب درسی، تفاوت های زیادی بین مدارس و سطح درسی و نتایج دانش آموزان آنها مشاهده می شود. پس با اندکی تأمل می توان فهمید که عاملی دیگر وجود دارد که موجب می شود سطح درسی، حال و هوای مدرسه و روابط بین فردی در این مراکز آموزشی متفاوت شود.در سالهای اخیر تحقیقاتی انجام شده است که تأثیر برخی ابعاد غیر درسی را بر رشد جنبه های آموزشی و شخصیتی دانش آموزان اثبات کرده است. اموری همچون رابطه بین فردی دانش آموزان، رابطه میان آنها و معلمان و مدیران، وضعیت اقتصادی-اجتماعی و بسیاری مسائل دیگر در تحصیل و موفقیت دانش آموزان بسیار مؤثرند. بدون تردید مدیران و معلمان بیش از هر عامل دیگر در به وجود آوردن جوّ مناسب در مدرسه و کلاس مؤثرند و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان وابسته به جوّ سازمانی مدرسه است.از مدیریت کلاس تعاریف زیادی شده است که بر اساس اهمیت کاربرد آنها در رفتار کلاسی به برخی اشاره می شود.یکی از تعاریف قابل قبول در امررفتار کلاسی این تعریف است: مدیریت کلاس تعنی هنر انجام کارها به وسیله دیگران. در جای دیگر مدیریت کلاس کار کردن با افراد و بوسیله افراد و گروهها برا ی تحقق اهداف سازمانی بیان شده استدر تعریف دیگری مدیریت کلاس کلا سدرس عبارت از رهبری کردن امور کلاس درس از طریق: تنظیم برنامه درسی، ساذماندهی مراحل کار و منابع، سازماندهی محیط به منظوربالابردن کارایی، نظارت بر پیشرفت دانش آموزلنو پیش بینی مسائل بالقوه است.فن معلمی هنری است ظریف و حساس که با کمترین لغزش و خطا خسارت جبران ناپذیری بر شخصیت فراگیر وارد شده و قطعا هرگونه رفتار صحیح و سنجیده موجب آینده ای درخشان برای فرد می شود.

فهرست مطالب :

مقدمه

بیان وضعیت موجود

شناسایی مسئله

جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات

دیدگاه مکتب کلاسیک در رفتار کلاسی (تاثیر رفتار معلم از جنبه علمی)

دیدگاه مکتب نئو کلاسیک در رفتار کلاسی(تاثیر رفتار معلم از جنبه شخصیتی)

تاثیر شخصیت علمی معلم بر فرایند تدریس

طرح /ابتکار به کار گرفته شده و ویژگی آن

چگونگی اجرا و نتایج حاصله

چگونه با رفتار کلاسی و روابط انسانی خود یک معلم فعال، پر انرژی و تاثیر گذار باشیم؟

محدودیت ها

نتیجه گیری و پیشنهادات

منابع و ماخذ


جهت دانلود اینجا کلیک نمایید

  • سالی سامی
  • ۰
  • ۰

تحقیق نحوه شناسایی و تربیت کودکان تیزهوش


توضیحات

فایل تحقیق نحوه شناسایی و تربیت کودکان تیزهوش

 

 

 

system

تحقیق نحوه شناسایی و تربیت کودکان تیزهوش

مقدمه:

تیزهوشان اکثراً رابطه ای خوب و مثبت با افراد پیرامون خود برقرار می کنند. این گونه دانش آموزان بیشتر به عنوان رهبران کلاس و مدرسه انتخاب می شوند و در فعالیتهای خارج از کلاس مانند شرکت در رویدادهای فرهنگی، ورزشهای گوناگون، امور فوق برنامه و کارهای ابتکاری بیشتر از همکلاسان خود فعالیت می کنند. تیزهوشان نسبت به مسائل اخلاقی و اجتماعی حساس هستند و مشکلاتی از قبیل فقر و رنج دیگران، بی عدالتی و رفتار غیرانسانی آنان را به شدت ناراحت و متأثر می کند. در مورد سازگاری کودکان تیزهوش یا کودکان که هوشبهر بالایی دارند پرسشهای متعددی مطرح شده است که آیا دارای محبوبیت هستند؟ و یا علاقه دارند با چه کسانی دوست شوند؟ باید گفت که کودکان تیزهوش از موقعیت اجتماعی بالایی برخوردارند.

فهرست مطالب:

مقدمه
فصل اول: تعریف هوش
فصل دوم: تیزهوش به چه کسی گفته می شود؟
برخی از خصایص کوکان تیزهوش
نیازهای خاص کودکان تیزهوش
فصل سوم: انواع تیزهوش ها
تیزهوشان خلاق
تیزهوشان درس خوان
تیزهوشان حرفه ای یا مکانیک
تیزهوشان کم پیشرفت
نظرات درست و نادرست درباره تیزهوشی
فصل چهارم: کودکان تیزهوش را چگونه شناسایی و تربیت کنیم؟
کمال طلبی کودکان تیزهوش را چگونه می توان کنترل کرد؟
برای تربیت این کودکان چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟
والدین برای تربیت فرزند تیزهوششان به چه ابزاری نیاز دارند؟
علت خودکشی برخی از این کودکان در سن بلوغ چیست؟
فصل پنجم: گزینش و خصوصیات اخلاقی تیزهوشان
گزینش کودکان تیزهوش
خصوصیات اخلاقی تیزهوشان
ویژگی های تحصیلی تیزهوشان
فصل ششم: آموزش و سازگاری اجتماعی تیزهوشان
سازگاری کودکان تیزهوش
منابع و مأخذ


جهت دانلود اینجا کلیک نمایید

  • سالی سامی
  • ۰
  • ۰

گزارش تخصصی معلم ادبیات فارسی


توضیحات

دانلود گزارش تخصصی معلمان علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس زبان و ادبیات فارسی

 

 

موضوع گزارش: معلمان علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس زبان و ادبیات فارسی بوسیله آموزشهای دانش آموز محور و مدرسه محور

بخشی از مطالب :

مقدمه:

مدیریت مدرسه محور یا تصمیم گیری مشارکتی از ویژگی های بارز نظام های آموزشی در دهه اخیر به شمار می رود. این مهم، به ویژه در کشورهای پیشرفته جهان به دگرگونی های مهمی در روش های اداره و راهبری مراکز آموزشی و آموزشگاهی به وجود آورده است. آشنایی با این شیوه ها، رهبران آموزشی و آموزشگاهی را قادر می سازد تا تب رهبری سازمان خود را بسنجند و به عنوان قلب نمای علمی، حرکت خود را از برنامه روزی به برنامه ریزی تغییر داده، هم چنین به رفع ابهامات عملکردی بپردازند؛ در نتیجه اهداف و رسالت های مدارس را محقق سازند. مدرسه محوری به این امر اشاره دارد که در فرآیند تصمیم گیری جامع و فراگیر، همه اعضای گروه به طور برابر شرکت داشته باشند.مشکلاتی که امروزه در دانش آموزان مقطع متوسطه اول در افت تحصیلیشان مشاهده می کنیم همگی به وسیله راهکار های مدرسه محور قابل حل هستند . همانطور که می دانیم، ادبیات فارسی درسی آسان قلمداد می شود  که هر دبیر غیر‌متخصص و کم سوادی می تواند از عهده ی تدریس آن برآید و چنان شد که خود به خود و از آغاز نیز گروه کم سوادان به سوی رشته ی ادبیات کشیده شدند. اکنون نیز اگر به نحوه ی هدایت تحصیلی دانش آموزان  گذری بیندازیم، متوجه این قضیه خواهیم شد . دانش آموزانی که حتی رشته ی ادبیات را کسب نکرده اند نیز، با تشکیل کمیسیون خاص در ادارات آموزش و پرورش به سوی این رشته گسیل داده می شوند . رشته ای که خود دانش آموز به رفتن و ادامه‌ی تحصیل در آن راغب نیست و حتی با توجه به سوابق موجود استعداد راه یابی بدان رشته را ندارد . این است حال و روز رشته ی ادبیات در این روزگار .به همین دلیل بنده در این طرح سعی بر این دارم که بوسیله راهکار های مدرسه محور درس ادبیات و زبان فارسی را در کلاسم جذاب نموده و به دانش آموزم دانش آموزان کمک کنم تا در رویارویی با مشکلات فرارویش در این درس موفق شود.

فهرست مطالب :

مقدمه

بیان وضعیت موجود

شناسایی مسئله

اهمیت و ضرورت طرح

پیشینه ی تحقیق درباره زبان و ادبیات فارسی

پیشینه ی تحقیق درباره افت تحصیلی

جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات

مشاهده

مشکلات ادبیات و زبان فارسی

طرح/ابتکار به کار گرفته شده و ویژگی آن

چگونگی اجرا

نتایج حاصله

محدودیت ها

منابع و مآخذ


جهت دانلود اینجا کلیک نمایید

  • سالی سامی
  • ۰
  • ۰

دانلود پروژه آمار کامپیوتر


توضیحات

دانلود فایل پروژه آمار کامپیوتر

 

prozhehai-amari[www.RDaneshjoo.ir]

پروژه آمار کامپیوتر

بخشی از مطالب :

مقدمه

اغلب دانش‌آموزان برای پر کردن اوقات فراغت خود از کامپیوتر استفاده می‌کنند. کامپیوتر یکی از وسایلی است که امروزه در اغلب منازل‌ جایی برای خود باز کرده است و کاربران آن اغلب کودکان، نوجوان و جوانان هستند و چه بسا برخی از والدین طریقه کار کردن با آن را نمی‌دانند و حتی کششی برای آموزش آن ندارند و چه بسا برخی نمی‌دانند فرزندانشان ساعت‌ها پای کامپیوتر چه می‌کنند! دلیل اصلی خانواده‌ها از خرید کامپیوتر و ارتباط با شبکه اینترنت در منزل آموزشکامپیوتراست. والدین اعتقاد دارند که این ابزار نگرش کودک را به مدرسه بهبود می‌بخشد و وسیله‌ای برای ارتقای دانش آنهاست اما با گسترش سریع استفاده از این فناوری سوال مهمی که ایجاد می‌شود تاثیر آن بر تحصیلات دانش آموزان است. پروژه آمار  در دنیای امروز که عصر فوران اطلاعات نامیده می شود، دغدغه بسیاری از والدین آگاهی یافتن از آموخته های فرزندان شان و به نوعی نظارت بر نحوه یادگیری آنها است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که کامپیوتر و تلویزیون بر رشد و تقویت هوش کودک و نوجوان اثرات مخربی بر جای می گذارد چرا که ادبیات تلویزیونی و رایانه ای مانع پیشرفت و رشد هوش کودک و نوجوان است. اگر کودکان بیش از حد به تماشای برنامه های آن بنشینند، ذهن آنها دیگر گنجایش فکرهای خلاقانه را نخواهد داشت. پروژه آمار اگر کودک مدت زمان زیادی را در مقابل صفحه کامپیوتر بگذراند، از ورزش و دیگر فعالیت هایی که برای تکامل وی مفید است بی بهره می شود. به علاوه کودکان ممکن است در معرض محتویات خشن و جنسی که در حد سن آنها نیست قرار گیرند. استفاده کنترل نشده کامپیوتر به ویژه وقتی با دیگر فناوری ها از قبیل تلویزیون همراه باشد، کودک را در معرض خطر اثرات مضر آن بر تکامل فیزیکی، اجتماعی و روانی قرار می دهد که از جمله آنها می توان به مشکلات بینایی، صدمات سیستم اسکلتی، چاقی، اثر بر مهارت های اجتماعی، مشکلات ارتباطی در خانواده و اعتیاد الکترونیکی اشاره کرد. همچنین بعضی رسانه ها مانند اینترنت به طرف کنترل ناپذیری پیش می روند و خانواده ها مثل سابق نمی توانند جریان های موثر در تربیت کودک را کنترل کنند. با توجه به اینکه اغلب مهارت کودکان از والدین بیشتر است بنابراین استفاده آنها از اینترنت غیرقابل کنترل می شود. مهمترین دغدغه ای که در خانواده این سال ها شکل گرفته است،تاثیر رایانه بر کودکان آنها است و نگران از اینکه رایانه چه ضررهایی میتواند به آنها بزند.

هدف از انجام این پروژه آماری چیست ؟

محققان در آزمایشی دانش آموزان را به سه گروه تقسیم کرده اند و اطلاعات یکسانی را در اختیار آنها گذاشته اند. گروه اول اطلاعات را از طریق مطالعه به دست می آوردند، گروه دوم از طریق مشاهده فیلم و گروه سوم همان اطلاعات را به وسیله کامپیوتر کسب می کردند. پس از آن اعضای هر سه گروه در میزان حفظ اطلاعات مورد آزمایش قرار گرفتند، در گروه اول به طور متوسط ۸۵ درصد دانش آموزان پس از مطالعه قادر به یادآوری اطلاعات بودند. این عدد در گروه دوم بین ۲۵ تا ۳۰ درصد و در گروه سوم به متوسط ۳ تا ۵ درصد می رسید.  پروژه آمار  کشور ما از نظر بهره مندی از اینترنت در بین ۱۷۸ کشور جهان رتبه ۸۷ را دارد که بر اساس طبقه بندی اتحادیه جهانی مخابرات جزء کشورهای متوسط به شمار می رود. ۳۵ درصد استفاده کنندگان اینترنت را قشر جوان تشکیل می دهد و میانگین صرف شده برای اینترنت ۵۲ دقیقه در هفته است.با این توضیحات و مقدمه فوق قصد بر این داریم که تاثیر رایانه را بر دانش آموزان بررسی کنیم و پی به این موضوع می ببریم که آیا رایانه باعث پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود یا ابزاری میشود برای جلوگیری از یادگیری آنها . ابتدا از دانش آموزان سوالاتی در این زمینه میپرسیم سپس با نتیجه گیری از آنها راهکارهایی را برای کنترل کار با رایانه پیشنهاد میکنیم.

شروع پروژه :

برای شروع ابتدا تعداد ۱۰۰ عدد پرسشنامه را به طور تصادفی بین ۱۰۰ نفر از دانش آموزان مدرسه پخش کردیم . سوالات به گونه ای تنظیم شده بود که کمترین وقت ممکن را از دانش آموزان بگیرد . (نمونه ای از پرسش نامه ضمیمه تحقیق است ) . پس از جمع آوری پرسش نامه ها ، داده های آن را در جداول قرار دادیم . برای هر جدول محاسبات شاخص های پراکندگی و رسم نمودار ها را انجام دادیم.

از شاخص های پراکندگی می توان دامنه تغییرات ، واریانس ، انحراف معیار ، میانگین و ضریب تغییرات نام برد . همچنین از جدول های استفاده شده می توان به میله ای ، مستطیلی ساقه و برگ ، چندبر ، دایره ای و جعبه ای اشاره کرد . برای راحتی رسم نمودار های چندبر و ساقه برگ…

 


جهت دانلود اینجا کلیک نمایید

  • سالی سامی
  • ۰
  • ۰

چالش ها و راهکارهای تدریس درس ریاضی در مقطع ابتدایی


توضیحات

دانلود چالش ها و راهکارهای تدریس درس ریاضی در مقطع ابتدایی

 

 

word-icon-16358

چالش ها و راهکارهای تدریس درس ریاضی در مقطع ابتدایی

بخشی از مطالب :

 

مقدمه

تفاوت معلم دوره ابتدایی با دوره های بعدی در این است که در دوره های بالاتر، خود مطالب درسی درصد زیادی از ذهن دانش آموز را پر می کند و دانش آموز فرصت فکر کردن به مسائل دیگر را ندارد، درحالی که در دوره ابتدایی اینگونه نیست.

تفاوت معلم دوره ابتدایی با دوره های بعدی در این است که در دوره های بالاتر، خود مطالب درسی درصد زیادی از ذهن دانش آموز را پر می کند و دانش آموز فرصت فکر کردن به مسائل دیگر را ندارد، درحالی که در دوره ابتدایی اینگونه نیست.

مشکلات تدریس ریاضی ابتدایی

در اغلب کشورهای دنیا، روش تدریس، مخصوصاً روش تدریس ریاضیات از دیر باز مورد نظر بوده است. آنها یک روش را سال ها در کلاس تجربه و آزمایش کرده اند. و پس از ارزیابی علمی این تجربیات آن روش را به عنوان یک روش مناسب برای ارائه یک مفهوم در دسترس دیگران قرار
داده اند.

هدف های کلی آموزش ریاضی در دوره همگانی

هدف کلی آموزش و پرورش در دوره عمومی آماده ساختن فرد برای زندگی در تمام ابعاد است. لذا آموزش ریاضی در این دوره باید در جهت نیل به هدف های کلی زیر باشد:

الف- پرورش نظم فکری و درست اندیشیدن از طریق آموزش به کار بردن دانسته ها  برای به دست آوردن نتیجه ها.

مراحل ارائه درس در کلاس

این مراحل را می توان به ترتیب زیر منظم کرد:

الف  مرحله مجسم:

در این مرحله است که باید با بازی در کلاس ، با سئوال و جواب گروهی یا انفرادی، با مشاهده در محیط از طریق داستان و نمایش، با استفاده از وسایل کمک آموزشی توسط شاگرد و معلم،
دانش آموز با مفهوم آشنا شود ، مفهوم در ذهن او نقش بندد و تا اندازه ای با آن خو بگیرد.

انواع روش های تدریس قابل استفاده در دوره ابتدایی

الف روش شرحی:

در این روش معلم متکلم و دانش آموز مستمع است. رایج ترین روش تدریس در مدارس کشورمان همین روش است. اگر این روش را با روش های دیگر که بعداً خواهیم گفت ارائه ندهیم تنها حسن آن، ساکت نگه داشتن دانش آموزان کلاس است.

تدریس به روش فعال

با توجه به اصول فوق الذکر، در عمل معلمین با استفاده از وسایل کمک آموزشی به طریقه های مجسم، نیمه مجسم و مجرد و به یاری فنون و هنرهای معمولی مانند استفاده از داستان های مناسب و نقاشی های متناسب، مقدماتی فراهم می کنند تا متعلم در طی آن به کشف مفاهیم و روابط مورد نظر نایل شود (مرحله کاوشگری)

ارتباط معلم و دانش آموز

به طور کلی ارتباطات انسانی را به دو مقوله کلامی و غیرکلامی تقسیم می کنند. بیشتر متخصصان تعلیم و تربیت، ارتباط را نوعی رابطه دوطرفه می دانند، هر چند که رابطه یکطرفه نیز ممکن است وجود داشته باشد. ارتباطات معلم شاگرد هر دو ویژگی را دارد.

نتیجه گیری

حرفه معلم ابتدایی باید دارای پویایی باشد. معلم باید از خود ابتکار عمل داشته باشد تا بتواند به محیط آموزشی روح بخشد.

دانش آموز دوره ابتدایی از محیطی خشک و رسمی و معلمی عصبی، پرخاشگر و غریبه و از مطالب درسی سنگین وحشت زده می شود و در او تنفر به وجود می آید.

معلم باید با تک تک دانش آموزان خود رابطه ای عاطفی و دوستانه ایجاد کند تا بتواند به مشکلات و مسائل عمیق درونی آنها راه پیدا کرده و با آنها آشنا شود.

یکی دیگر از مواردی که معلم باید در روش کاری خود حتماً به کار گیرد، کاربرد درست و به جای تشویق دانش آموز است. اصولاً یادگیری همراه با سختی و مشکلات فراوان است. اگر معلم بتواند تشویق را به موقع چاشنی آموزش نماید، مطمئناً نتیجه مطلوبی حاصل خواهد شد. برای استفاده به موقع از تشویق، معلم نیاز به تفکر و شناخت روحیات دانش آموزان، زمان استفاده آن و شرایط محیطی دارد.

منابع و ماخذ

۱- روان‌شناسی تربیتی، (دکتر محمد پارسا ـ انتشارات سخن ـ جلد اول بهار ۱۳۷۴).

۲- اردونز، ویکتور (۱۹۹۸). یادگیری برای دانستن، فقیهی قزوینی مترجم مجموعه مقالات آموزش و پرورش برای قرن بیست و یکم در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، تهران: انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت.

۳- روف، علی، نفیسی. عبدالحسین. فقیهی قزوینی، فاطمه، مهرمحمدی، محمود. کریور، پروین (۱۳۷۸). مترجم مجموعه مقالات آموزش و پرورش برای قرن بیست و یکم در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، تهران انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت.

۴- نظری‌نژاد، محمدحسین. (۱۳۷۲). مترجم، آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان. چاپ دهم انتشارات آستانه قدس رضوی.

۵- لوی،‌ ارپیه، مبانی برنامه‌ریزی درسی و آموزشی، ترجمه: فریده مشایخ، چاپ سوم، انتشارات آموزش و پرورش، تهران، ۱۳۶۸.

۶- کتاب معلم ( راهنمای تدریس ) ریاضی اول دبستان.

 

فهرست مطالب:

مقدمه. ۲

مشکلات تدریس ریاضی ابتدایی.. ۳

هدف های کلی آموزش ریاضی در دوره همگانی.. ۳

چگونگی رسیدن به هدف ها ۵

مراحل ساخته شدن یک مفهوم در ذهن کودک… ۶

مراحل ارائه درس در کلاس… ۶

انواع روش های تدریس قابل استفاده در دوره ابتدایی.. ۹

مشکلات خواندن دانش آموزان.. ۲۴

ملاکهای تشخیص اختلال خواندن در مدرسه. ۲۵

عوامل دخیل در اختلال خواندن.. ۲۵

انواع مشکلات خواندن و راهکارهای درمانی.. ۲۷

فرار از مدرسه. ۳۱

نقش مدرسه در تکوین شخصیت… ۳۲

پیشنهادات جهت رفع مشکل فراز از مدرسه. ۳۴

ترس از مدرسه. ۳۴

مدرسه گریزی.. ۳۶

عوامل موثر بر مدرسه گریزی.. ۳۹

ارتباط معلم و دانش آموز ۴۰

عوامل اساسی ارتباط.. ۴۱

ویژگی های یک ارتباط سالم. ۴۲

ارتباط معلم و دانش آموز ۴۳

نتیجه گیری.. ۴۵

منابع و ماخذ.۴۷


جهت دانلود اینجا کلیک نمایید

  • سالی سامی
  • ۰
  • ۰

چالش ها و راهکارهای درس شیمی


توضیحات

دانلود چالش ها و راهکارهای درس شیمی

 

 

prozhe-maghale[www.RDaneshjoo.ir]

چالش ها و راهکارهای درس شیمی

مختصر توضیحات :

محتوای این مقاله به صورت بسیار تکمیل میباشد و بخصوص برای معلمان و دبیران درس شیمی مورد استفاده قرار میگیرد این مقاله یک نوع گزارش تخصصی درس شیمی استچالش ها و راهکار های درس شیمی میباشد. تیم وب سایت راهنمای دانشجو به فرهنگیان عزیز توصیه میکند که حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

 


جهت دانلود اینجا کلیک نمایید

  • سالی سامی
  • ۰
  • ۰

دانلود پروژه آمار پیاده روی و نقش آن در سلامت


توضیحات

فایل پروژه آمار پیاده روی و نقش آن در سلامت

 

 

amar[www.RDaneshjoo.ir]

پروژه آمار پیاده روی و نقش آن در سلامت

بخشی از مطالب پروژه :

چرا پیاده روی ؟

پروژه آمار  پیاده روی و نقش آن در سلامت جامعه  روی فرم بودن بدن ، مفرح و شادی بخش است وبرای دست یافتن به این منظور ، پیاده روی مفید می باشد . به نظر محققان ، اگر همه ما فقط روزی نیم ساعت با سرعت نه خیلی زیاد راه برویم ، خطر بسیاری از بیماریهای مزمن را در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داده ایم   .

پیاده روی دائم می تواند در کمک به ترک سیگار و کنترل اشتها کمک کند.

اگر بخواهیم بهره ممکن را از پیاده روی حاصل کنیم ، باید ۳ یا ۴ روز در هفته ، بین ۳۰ الی ۶۰ دقیقه تمرین کنیم ، یعنی با سرعتی بیشتر از ریتم پیاده روی معمولی راه برویم . به این ترتیب علاوه بر مزیتهای فوق ، می توانیم میزان چربی خون را نیز کاهش دهیم . پروژه آمار

نوشیدن آب قبل از پیاده روی توصیه می شود ، یعنی یک لیوان آب ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قبل از شروع پیاده روی ویک لیوان دیگر ۵ دقیقه پیش از شروع حرکت میل شود . البته بهتر است به جای سطوح آسفالت و سنگفرش ، زمینهای نرم وخاکی را برای پیاده روی انتخاب کرد . پروژه آمار

از آنجا که راه رفتن از جنبه های مختلفی بر بدن تاثیر می گذارد ، اجمالا به بررسی هر یک از این جنبه هامی پردازیم :

 بیماری قلبی :

پیاده روی سریع برای قلب بسیار مفید است . چرا که قلب یک عضو ماهیچه ای است وهر چیزی که باعث شود جریان خون بیشتری در یک ماهیچه ایجاد شود ، باعث قدرت بیشتر آن ماهیچه می شود و از طرف دیگر راه رفتن به طور منظم باعث کاهش فشار خون می گردد . پروژه آمار

سکته مغزی :

افرادی که حدود ۲۰ دقیقه در روز پیاده روی می کنند ، حدود ۴۰ درصد از خطر ایجاد سکته مغزی توسط لخته های خون در آنها کاسته می شود .

کنترل وزن :

پیاده روی با سرعت متوسط به مدت نیم ساعت ، نه تنها باعث سوزاندن حدود ۲۰۰ کیلو کالری می شود بلکه سرعت سوخت وساز را دربدن شما برای باقیمانده روز بالا می برد ، همچنین کسانیکه سعی دارند چربی اضافه بدنشان از بین برود می توانند با روزانه یک ساعت پیاده روی به هدف خود برسند . البته لازم به ذکر است که بدن بعد از نیم ساعت فعالیت تازه شروع به سوزاندن چربی اضافه خواهد کرد . پروژه آمار پیاده روی و نقش آن در سلامت جامعه

پوکی استخوان :

راه رفتن نه تنها باعث قوی شدن عضلات می گردد ، بلکه باعث محکم ترشدن استخوانهای محل اتصال می گردد . در زنانی که در سنین جوانی بطور مرتب ورزش کرده ومیزان کلسیم رژیم غذایی آنها مناسب است ، خطر پوکی استخوان در سنین بالا حدود ۳۰ درصد کاهش می یابد .


جهت دانلود اینجا کلیک نمایید

  • سالی سامی
  • ۰
  • ۰

دانلود پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری


توضیحات

فایل پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری

 

 

pn-ertebat-[www.RDaneshjoo.ir]

پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری

بخشی از مطالب پایان نامه:

برگرفته از عبارت Customer Relationship Management بوده و در ایران با نام مدیریت ارتباط با مشتری شناخته می شود. با بهره گیری از CRM، ارتباط مشتریان با سازمان و نیازمندی های آنها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل اصولی قرار می گیرد.CRM درواقع فرایندی است جهت گردآوری و یکپارچه سازی اطلاعات به منظور بهره برداری مؤثر و هدفدار از آنها . این اطلاعات می تواند در رابطه با مشتریان، فروش، بازاریابی مؤثر، حساسیت و یا نیازهای بازار باشد.

CRM بخشی از استراتژی یک سازمان جهت شناسایی مشتریان، راضی نگهداشتن آنها و تبدیل آنها به مشتری دائمی می باشد. همچنین CRM در راستای مدیریت ارتباطات مشتری با سازمان و بمنظور به حداکثر رساندن ارزش هر مشتری، سازمان را یاری می نماید.

ارتباطات مشتریان با سازمان از طرق مختلف، از جمله وب، تلفن، مراکز فروش، توزیع کنندگان و شبکه های همکار صورت می پذیرد. وظیفه اصلی CRM نسهیل در برقراری ارتباط مشتری با سازمان ( به هر صورتی که مشتری تمایل دارد ) بدون محدودیت زمانی ، مکانی و ملیتی می باشد به نحوی که مشتری احساس نماید، با سازمان واحدی در تماس می باشد که وی را می شناسد، برای وی ارزش قائل است و نیازهای او را به سرعت و با آسانترین روش ارتباطی مرتفع می نماید.

CRM نوعی استراتژی بازاریابی است که هدف آن صرفاً به بالابردن معاملات که در حقیقت بالا بردن سوددهی بطور مقطعی می باشد، محدود نمی گردد بلکه CRM سعی دارد به دیدگاهی منحصر بفرد ویکپارچه از مشتری و یک راه حل مشتری مدارانه دست یابد که باعث بالا رفتن رضایت مشتری و افزایش سود شرکت در بلندمدت می باشد.CRMاستراتژی کسب و کاری است جهت بهینه سازی سوددهی، درآمد زایی و رضایت مشتری که بر اساس مبانی زیر طراحی می گردد:

  • ساماندهی ارائه خدمات براساس نیازهای مشتری
  • بالابردن سطح رضایت مشتریان مطابق اصول مشتری مداری
  • پیاده سازی فرایندهای مشتری محور

تحقق اصول CRM در یک سازمان، تنها با بکارگیری ابزارها، تکنولوزی و روال های مناسب ممکن می باشد که این امر منجر به بالارفتن ارتباط سازمان با مشتری و در نتیجه افزایش رضایت مشتری و بالا رفتن میزان فروش می گردد. بنابراین CRM تکنولوژی محض نمی باشد بلکه اصول کلی فلسفه کسب و کار را نیز در بر می گیرد.

CRM، سه عنصر اصلی زیر را در بالابردن درآمد سازمان بکار می گیرد:

ارتباطات: ایجاد ارتباط مؤثر و مناسب میان اجزای داخلی و خارجی سازمان و مشتریان

راندمان و بهره وری: بالابردن راندمان کاری سازمان، با بهره گیری از سیستم های تهیه پاسخ ها، نامه ها و گزارش های بصورت خودکار، ایجاد امکان دسترسی بدون محدودیت زمانی و مکانی به اطلاعات سیستم و امکان ارسال سفارشات و درخواست ها برای مشتریان، بدون نیاز به برقراری ارتباط مستقیم با افراد سازمان

تصمیم سازی: گردآوری اطلاعات مناسب، سیستم را در ارائه گزارش های مناسب تر جهت تصمیم گیری مدیران یاری می نماید. این گزارش های بر آمار حقیقی سازمان بنا گردیده اند و دیدگاه دقیقی از وضعیت مشتریان، درخواست ها، نیازها، فروش، بازاریابی و بازار را در اختیار مدیران قرار می دهند

 

فهرست مطالب:

چکیده. 7

فصل اول : CRM..

موضوعات مورد بحث در CRM..

موضوعات مورد بحث در (Relationship)

مشتری.. 9

ارتباط.. 10

مدیریت.. 10

بهبود بخشیدن خدمت رسانی به مشتری.. 10

بهبود ارتباط با مشتری.. 11

عملکرد فنی.. 12

فروش مکانیزه. 12

بازاریابی مکانیزه. 13

استراتژی فروش… 13

خدمات مشتریان.. 14

فصل دوم : 14

مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) 14

تاریخچه CRM.. 16

مدیریت ارتباط با مشتری( CRM) 17

مراحل ارائه خدمت ، مدیریت ارتباط با مشتری.. 19

پیاده سازی و بکارگیری مدیریت ارتباط با مشتری.. 20

انواع مشتریان.. 20

ضرورت به کارگیری CRM.. 21

مزایای استفاده از سیستم CRM.. 22

انواع فناوری CRM.. 22

مراحل اجرای CRM.. 24

مدیریت ارتباط با مشتری.. 24

کار تیمی.. 26

رهبری.. 27

فصل سوم :استراتژی.. 28

مدیریت استراتژی تکنولوژی.. 30

منظور از استراتژی چیست؟. 30

تدوین استراتژی تکنولوژی: 32

مسیر حرکت استراتژی: 32

مدیریت دانش درارتباط با مشتری.. 36

مدیریت دانش… 38

رضایت مشتری.. 40

مفهوم اثربخشی.. 40

مدل های ارزیابی اثربخشی سازمان.. 41

مفهوم مشتری.. 42

مهمترین اثرات رضایت مشتری بر فرایندهای سازمان.. 45

تاثیر رضایت و وفاداری مشتری.. 46

بخش دوم : 47

جریانهای دانش در فرآیند CRM.. 47

مدیریت دانش مشتری.. 48

نقشه فرآیند CRM.. 52

چارچوب پیشنهادی برای اجرا 53

واحدهای سازنده مدیریت روابط با مشتری (CRM) 54

ایجاد چشم انداز CRM.. 56

تدوین راهبرد CRM.. 57

طراحی تجربه کار با مشتری.. 59

ایجاد همکاری‌های سازمانی.. 59

فرایند طراحی مجدد. 60

خلق راهبرد اطلاعاتی برای مشتریان.. 61

تعریف و پایش معیارها 62

آماده کردن برنامه روزآمد سازى CRM توسط اوراکل.. 64

شاخص‌های مشتری‌مداری در بانک‌های ایرانی.. 65

شرایط استقرار موفق نرم افزار CRM در یک سازمان.. 67

پیش نیازهای تکنیکی.. 67

پیش نیازهای فرهنگی.. 68

انواعCRM  CRM عملیاتی (Operational CRM) 68

CRM تحلیلی (Analytical CRM) 69

CRM تعاملی (Collaborative CRM) 71

نقش ریاضیات در مسئله یابی فرایند مدیریت روابط مشتری (CRM). 71

  • هزینه یک سیستم CRM چقدر است ؟. 77
  • چگونه یک اجرای CRM قوی داشته باشیم؟. 77
  • چه سازمانی مسئول و پاسخگوی CRM است؟. 78

راه های تحقق مشتری مداری.. 79

بازاریابی الکترونیک: برقراری ارتباط با مشتریان.. 82

بازاریابی الکترونیک چیست؟. 83

عوامل موفقیت در بازاریابی الکترونیک(BONI): 86

نرم‌افزارهایCRM زیربنایIT. 88

وضعیت موفقیت – شکست پروژه‌هاى :CRM.. 88

ایجاد وفاداری در مشتریان.. 93

مفهوم وفاداری.. 94

پرسش و پاسخ با یکى از مدیران ارشد مایکروسافت درباره‌ى ERP و محصولات CRM.. 95

ویژگی های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری : 100

مشتری : 101

بازاریاب : 102

رقبا : 102

تامین کنندگان : 103

خدمات و محصولات : 104

ارتباط با مشتری : 105

تعریف کاربر و سطح دسترسی (1): 107

تعریف کاربر و سطح دسترسی (2): 107

تهیه گزارش مشتریان : 108

تهیه گزارش ارتباط با مشتریان : 109

برخی از ویژگیهای کلی نرم افزار: 110

تصورات غلط در زمینه CRM.. 115

محدودیت سیستمهای CRM.. 116

ریسک های CRM.. 118

کاربران سیستم. 118

فرآیندهای مورد استفاده. 118

اهمیت ارائه خدمت به مشتریان.. 121

شرایط استقرار موفق نرم افزار CRM در یک سازمان.. 122

پیش نیازهای تکنیکی.. 122

پیش نیازهای فرهنگی.. 123

مراحل اجرای مدیریت ارتباط بامشتری.. 123

  • نتیجه گیری: 124

منابع و مراجع. 128

 


جهت دانلود اینجا کلیک نمایید

  • سالی سامی
  • ۰
  • ۰

مقاله اثرافزودنی های مواد نانو بر ویسکوزیته


توضیحات

دانلود مقاله اثرافزودنی های مواد نانو بر ویسکوزیته

 

 

afzodaniha-[www.RDaneshjoo.ir]

اثرافزودنی های مواد نانو بر ویسکوزیته

بخشی از مطالب:

یکی از کاربردهای جدید نانو مواد، استفاده از آنها به عنوان اصلاح کننده گران روی، بهبود دهنده هدایت حرارتی در ترکیبات روغن سنگین و سایر روغن های روانکاری می باشد. روغن های سنگین با ترکیبات نانو مواد در مقایسه با روغن های سنگین متداول دارای شاخص گرانروی بالاتر، پایداری ضربه ای بهتر و هدایت حرارتی بهبود یافته می باشند. علاوه بر این نانو ذرات باعث کاهش ضریب اصطکاک می شوند که اثر آن کاهش اصطکاک در رژیم مرزی روانکار می باشد.  خواص ذکر شده از طریق جایگزینی تغلیظ کننده پلیمری یا بهبود دهنده شاخص گرانروی به طور کامل یا قسمتی از آن ها، یا بعضی از ترکیباتی که در حالت نرمال در روغن های سنگین دنده به کار می رود، با نانو مواد که از نظر شکل، اندازه و ترکیب مناسب هستند، حاصل می گردد. در این پایان نامه ضمن معرفی نانوافزودنی ها و عملکرد هر کدام از آن ها، به بررسی اثر نانوافزودنی ها بر ویسکوزیته پرداخته شده است.

 

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

فصل اول: ویسکوزیته

تعریف ویسکوزیته

انواع ویسکوزیته

تغییرات ویسکوزیته

فصل دوم: افزودنی های مواد نانو

نانو و نانوتکنولوژی

مواد افزودنی

افزودنی های دارای نانو مواد (نانوافزودنی ها)

انواع افزودنی های دارای نانو مواد

افزودنی حاوی نانو ذرات WS2

افزودنی های حاوی فلورین

افزودنی پلی کت 20-HWE

افزودنی حاوی نانوذرات طلا

افزودنی NANOFLON TM X-Treme

نانوالماس

فصل سوم: اثر افزودنی های نانو بر ویسکوزیته

اثر نانو ذرات WS2

اثر افزودنی پلی کت20-HWE

اثر نانوذرات فلزی

اثر نانوذرات فلزی بر کاهش ویسکوزیته

اثر نانو ذرات جامد کلوئیدی

اثر نانو افزودنی اسید بوریک

اثر افزودنی روغن موتور NANOFLON TM X-Treme

اثرات نانوالماس

مکانیزم عملکرد فلورین ها

اثر ذرات کربن نانو بال بر ویسکوزیته

اثر افزودن نانو لوله های کربنی بر روی ویسکوزیته

نتیجه گیری

منابع


جهت دانلود اینجا کلیک نمایید

  • سالی سامی