دانلود مقالات و پروژه

دانلود پروژه و مقالات دانشجویی

دانلود مقالات و پروژه

دانلود پروژه و مقالات دانشجویی

دانلود مقالات و پروژه

دانلود پایان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق - گزارش کار آموزی - طرح توجیحی - کتاب - حل المسائل - جزوه - نمونه سوالات - پرسشنامه - و غیره

کلمات کلیدی

دانلود اقدام پژوهی معلمان ابتدایی

دانلود اقدام پژوهی آموزگاران ابتدایی

دانلود پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی

دانلود رایگان پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پادساکف

دانلود رایگان پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی

اقدام پژوهی آموزگاران ابتدایی

دانلود رایگان اقدام پژوهی

دانلود طرح بازاریابی مارکتینگ پلن

دانلود رایگان طرح بازاریابی مارکتینگ پلن

نمونه برنامه سالانه طرح تدبیر

دانلود طرح تدبیر مدارس ابتدایی

دانلود رایگان برنامه سالانه وتقویم اجرایی سال 96-95 طرح تدبیر

برنامه سالانه وتقویم اجرایی سال 96-95 طرح تدبیر

برنامه سالانه وتقویم اجرایی سال 96-95

برنامه سالانه براساس طرح تدبیر

کتاب های درس سیستم های فازی

کتاب درس منطق فازی

کتاب درس سیستم های فازی

پجزوه منطق فازی

دانلود کتاب های درس سیستم های فازی

دانلود کتاب درس منطق فازی

دانلود کتاب آموزش منطق فازی به زبان فارسی

دانلود رایگان کتاب درس منطق فازی

دانلود جزوه منطق فازی

کتاب شناسایی سیستم ها لی جانگ

شناسایی سیستم ها لی جانگ

دانلود رایگان حل المسائل شناسایی سیستم ها لی جانگ

دانلود حل تمرین کتاب لی جانگ

دانلود حل المسائل شناسایی سیستم ها لی جانگ

دانلود ترجمه کتاب لی جانگ

  • ۰
  • ۰

اقدام پژوهی چگونه می توانم عادت دزدی را در یک دانش آموز کم توان ذهنی اصلاح کنم


توضیحات

اقدام پژوهی چگونه می توانم عادت دزدی را در یک دانش آموز کم توان ذهنی اصلاح کنم؟

 

مختصر توضیحات :

چکیده

هدف از این اقدام پژوهی اصلاح رفتار نامطلوب برداشتن وسایل دیگران بدون اجازه (دزدی) در دانش آموز فاطمه ابهری زنجانی٬ محصل پایه آمادگی مقدماتی مدرسه استثنایی نور است. با توجه به اطلاعات دسته اول بدست آمده به این نتیجه رسیدم که این دانش آموز به دلیل جلب توجه و محبت اطرافیان٬ علاقه وافر به مواد خوراکی (اشتهای بالا) و محرومیت وی از خوردن این مواد در خانه به دلیل رژیم تجویز شده از سوی پزشک معالج و نیز عدم آگاهی شخص از بد بودن رفتارش دست به این عمل می زند.

با در نظر گرفتن چند راه حل مختلف از جمله : (تجویز یک برنامه غذایی دیگر٬ متناسب با نیاز و علاقه دانش آموز از سوی متخصص تغذیه٬ تلاش برای برقراری ارتباط بیشتر و صمیمانه تر دانش آموز با والدین (خصوصاً پدر وی)‌ و در نظر گرفتن چند راهکار برای متوجه ساختن او نسبت به ناپسند بودن این عملش و نیز دادن پاداش و تقویت مثبت و اجرای آنها به صورت همزمان به تدریج این رفتار در فاطمه کاهش پیدا کرده و تقریباً از بین رفت.

مقدمه

یکی از ناهنجاری های رایج در میان انسان ها به ویژه کودکان و نوجوانان در جوامع مختلف دنیا٬ سرقت یا دزدی است که به صورت های مختلف بروز می کند. متخصصان تعلیم و تربیت٬ روانشناسان و مددکاران اجتماعی تاکنون تعاریف زیادی درباره سرقت٬ علل و عوامل پیشگیری و درمان آن ارائه کرده اند.

سرقت یک واژه عربی است که در زبان فارسی به معنی دزدی یا بردن اموال دیگری معنی می شود. سرقت از نظر اصطلاحی نیز تعاریف مختلفی دارد. مثلاً در فرهنگ معین به گرفتن و بردن مال کسی با زور یا فریب سرقت گفته می شود و در قانون حد و قصاص٬ سرقت عبارت است از این است که انسان مال دیگری را به طور پنهانی برباید. (ماده ۲۱۲)

سرقت می تواند در اثر عوامل مختلف بروز کند٬ از جمله سرقت های بیمارگونه که فرد بدون نیاز به یک شیء آن را برمی دارد٬ سرقت ساده که بدون توسل به زور انجام می شود٬ سرقت با توسل به زور و تهاجم و یا دسته جمعی٬ دزدی های کودکان و نوجوانان در دوره های دبستانی و پیش دبستانی که می تواند ناشی از عدم رشد عقلانی٬ نیاز اجتماعی٬ محرومیت ها٬ شیوه های غلط تربیتی و …. باشد.

در این اقدام پژوهی سعی شده این پدیده رفتاری در سطحی بسیار ساده مورد بررسی قرار گرفته و ضمن ریشه یابی این رفتار در دانش آموز مورد نظر٬ با استفاده از راه حل های مختلف به اصلاح و یا کم کردن این رفتار در دانش آموز مقطع آمادگی مقدماتی پرداخته شود.

 

فهرست مطالب:

– عنوان پژوهش (نمون برگ شماره 4)

– تشکر و قدردانی

– چکیده

– مقدمه

– بیان وضعیت موجود

– بیان مسئله

– شواهد دسته اول

– تجزیه و تحلیل

– راه حل پیشنهادی

– اجرای راه حل

– ارزیابی مرحله ای

– شواهد دسته دوم

– ارزشیابی پایانی

– اعتباربخشی

– محدودیتها

– پیشنهادها

– منابع


جهت دانلود اینجا کلیک نمایید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی